نورپردازی در دکوراسیون داخلی

5/5 - (1 امتیاز)

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

atrisabrick.com – بخش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی نورپردازی است. در واقع نورپردازی‌ کمک می‌کند تا دکوراسیون داخلی فضای شما دیده شود به کمک نورپردازی‌ می‌توان فضا را رمانتیک‌تر و درخشنده تر جلوه داد یا با  نورپردازی مناسب یک فضا با نورگیر بسیار کم و دلگیر را می‎توان به یک فضای فرح‎بخش و با هیجان تبدیل کرد.

انواع نورپردازی در طراحی داخلی ساختمان

۱-  نورپردازی اتاق نشیمن:

در کل نورپردازی اتاق نشیمن شامل روشنایی عمومی، نورپردازی متمرکز و نورپردازی محدود می‌شود، روشنایی عمومی یا همان نورپردازی از سقف برای روشن کردن اتاق نشیمن کفایت می‌کند و مقدار نسبتاً کمی از نور را در منطقه وسیعی انتشار می‌دهد. نورپردازی متمرکز آن دسته از نورپردازی است که تنها بر یک قسمت خاص تمرکز داشته و آن قسمت را روشن و برجسته می‌کند. نورپردازی محدود باعث می‌شود در زمانی که تمام اتاق تاریک است بتوانیم تنها یک قسمت خاص را روشن کنیم‌. شاید بهتر است همزمان از سه نوع نورپردازی در اتاق نشیمن استفاده شود تا بنا به نیاز از هر یک از آنها استفاده شود.

دکوراسیوت داخلی با مبل تیره و آجر دکوراتیو سفید آتریسا

۲- نورپردازی اتاق غذاخوری:

مانند اغلب فضاهای خانه در اتاق غذاخوری نیز نور طبیعی ایده آل ترین نوع نور است. لوستر در این فضا باید دقیقاً بالای میز غذاخوری نصب شود تا سطح میز را کاملاً روشن نماید و افراد به بهترین وجه ببینند که چه چیزی می‌خورند. می‌توانید با استفاده از شمع در اتاق غذاخوری خصوصاً روی میز غذاخوری جلوه رمانتیکی در این فضا ایجاد کنید. قسمت‌هایی از فضا هستند که به طور طبیعی تاریکتر و به دلیل ساختار آن نور نمی‌تواند به آن قسمت نفوذ کند، بنابراین نیاز به توجه بیشتری در نورپردازی دارند. لامپ‌ها عناصری هستند که به اتاق غذاخوری شخصیت می‌دهند. بوفه، میز غذاخوری و میز کناری از عناصری هستند که حتماً باید نورپردازی مخصوص خودشان را داشته باشند.

آجر دکوراتیو سفید آتریسا

۳- نورپردازی در سرویس بهداشتی:

بهترین نوع نورپردازی در سرویس بهداشتی آن دسته‌ای از نورها می باشند هستند که  باعث شوند افراد بتوانند چهره خود را به صورت واضح در آینه سرویس بهداشتی مشاهده نمایند. این نور باید شرایطی بدون سایه و هرگونه تغییر ایجاد کند تا فرد بتواند به راحتی چهره خود را برای آرایش در آینه ببیند.

۴- نورپردازی در نمای ساختمان:

‌بدلیل کمرنگ بودن مبحث تخصصی روشنایی و نورپردازی در کنار دیگر مهارت‌های رشته معماری، عمران، برق و طراحی شهری، کمتر شاهد رعایت استانداردهای روشنایی و اصول نورپردازی در فضاهای مختلف هستیم. متاسفانه علیرغم اهمیت اثر بخشی نورپردازی علمی بر سلامت جسم و روان، افزایش راندمان افراد و همچنین چشم نوازی هرچه بیشتر و موثرتر بر مؤلفه‌های معماری فضاهای داخلی و بیرونی، به این مهم کمتر توجه می‌شود و در اکثر موارد شاهد بکارگیری روش‌های یکنواخت نورپردازی برای همه فضاها هستید. در نورپردازی نما نیز استفاده از رنگ‌ها، سایه‌ها و روشنایی‌ها باید از یک مفهوم و هدفی تبعیت نماید. المان‌هایی که در نما قرار می‌گیرند هر یک حرفی و سخنی در مورد این ساختمان و بنا می‌زنند‌. رنگ‌های گرم محیط را صمیمانه‌تر و رنگ‌های سرد فضا را جدی و منظم نشان می‌دهند.

۵- زیر شلف‌ها بهترین نقطه برای نورهای مخفی:

در خانه‌تان شلف‌های زیبا دارید، پس بهترین و تاثیرگذارترین نقطه برای جلوه گری نورپردازی‌های مخفی را پیدا کرده‌اید، زیر هر طبقه از شلف‌ها را نورپردازی کنید و شب هنگام از دیدن وسایل دکوری‌تان که به طرز زیبا و منحصر به فردی نمایش داده می‌شوند لذت ببرید.

۶- کانتر آشپزخانه پذیرای نورهای مخفی:

صرف یک شام  عاشقانه در فضایی رمانتیک فقط با نورپردازی ملایم فضا امکان پذیر است. پس سریع دست به کار شوید و نور های مخفی که خیره کنندگی کمتری نسبت به منبع‌های نوری مثل چراغ‌ها و لوستر‌ها دارند را مهمان سالن غذاخوری یا کانتر آشپزخانه تان کنید و فضایی شاعرانه و صمیمی را برای صرف یک شام دونفره خوب را مهیا کنید.

۷- نور مخفی‌هایی در پشت تجهیزات سرویس‌های بهداشتی: 

نور مخفی‌هایی که در سرویس‌های بهداشتی استفاده می‌شوند لزوماً فقط نباید در سقف یا کف مورد استفاده قرار بگیرند، از آن‌ها می‌توان برای پشت آینه‌ها یا دیگر وسایل و تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی استفاده کرد.

منبع: mohandesisaz

اگر سوالی دارید از ما بپرسید

پیش از خرید هر کدام از محصولات ما ، می توانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

  • تلفن : ۷۷۸۸۲۸۸۴  و ۷۷۸۷۵۳۲۶ – ۰۲۱
  • موبایل: ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲  – ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • واتساپ و تلگرام : ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲    ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اینستاگرام آجر آتریسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *