چگونه طراحی آشپزخانه می تواند روش زندگی شما را متحول کند

5/5 - (1 امتیاز)

چگونه طراحی آشپزخانه می تواند زندگی شما را متحوی کند

atrisabrick.comبسیاری از کارهایی که روزانه انجام می دهیم در آشپزخانه اتفاق می افتد ، از جمله تمیز کردن ، پخت و پز ، نوشیدن ، غذا خوردن و معاشرت. این دلیل دقیقی است که داشتن یک آشپزخانه کاربردی و زیبا بسیار مهم است. مهم نیست که چه نوع طراحی آشپزخانه را انتخاب کنید ، چیدمان و سازمان دو چیز اساسی است که باید در خاطر داشته باشید.

آشپزخانه فضایی است که سه فعالیت اصلی نگهداری و آماده سازی مواد غذایی، شستن مواد غذایی و ظروف و طبخ غذا، در آن انجام می شود. در کنار این سه کار اصلی، فعالیت های دیگری نظیر غذا خوردن، شستن و خشک کردن لباس و غیره نیز ممکن است در این فضا صورت پذیرد. برای عملی شدن سه فعالیت اصلی آشپزخانه، سه وسیله مهم یخچال و فریزر، لگن ظرف شویی (سینک) و اجاق گاز مورد نیاز است. هر یک از این سه وسیله به محدوده ای در پیرامون خود به منظور انجام کار و حرکت احتیاج دارند. لذا این سه وسیله در کنار هم جا داده نمی شوند، بلکه با فاصله ای مناسب از یکدیگر قرار میگیرند. اگر محل استقرار این سه وسیله را با خطی فرضی به هم وصل کنیم، غالباً مثلثی شکل می گیرد که اصطلاحاً به آن مثلث کار آشپزخانه می گویند.به منظور در نظر گرفتن فاصله ای معقول و مناسب در بین این سه وسیله اصلی، خوب است یخچال و سینک و گاز در جایی از آشپزخانه و به نحوی استقرار یابند که محیط مثلث کار، اندازهای در حدود ۴/٨۰ تا ۶ متر را داشته باشد. در این حالت اولاً این سه وسیله کاملا مجاور یکدیگر قرار نگرفته و مزاحمتی برای محدوده کاری هیچ یک به وجود نمی آید، ثانیاً فاصله بین آنها، چنان زیاد نمی شود که باعث رفت و آمد اضافی و خستگی فرد در آشپزخانه گردد

از مثلث آشپزخانه آگاه باشید

وقتی با یک متخصص طراحی آشپزخانه صحبت می کنید ، در مورد مثلث آشپزخانه می شنوید. این به معنای اجاق گاز ، سینک و یخچال است که سه منطقه ای هستند که بیشترین فعالیت در آن اتفاق می افتد. طراحی مثلث محکم اطمینان حاصل خواهد کرد که شما هر روز به فضای بدون مانع دسترسی پیدا خواهید کرد. در نظر بگیرید که سینک جایی است که بیشترین فعالیت انجام می شود ، اما اجاق گاز و یخچال هم مهم هستند.

یخچال و فریزر محل نگهداری مواد غذایی است. این مواد از بیرون خریداری شده و به داخل آشپزخانه آورده میشوند، بنابراین خوب است که اولاً آشپزخانه در ارتباط نزدیکی با ورودی خانه و پارکینگ طراحی شود. ثانیاً بهتر است یخچال و فریزر را در محلی نزدیک به ورودی آشپزخانه جای داد تا درکوتاهترین فاصله بتوان مواد غذایی را در داخل آنها قرار داد. ضمناً در انتخاب محل یخچال و فریزر باید به نحوه باز شدن در آنها و وجود فضای کافی در پشت در و همچنین بهوجود فضای عبوری کافی در جلوی در باز یخچال و سد معبر نکردن توجه کافی داشت.

از هدر رفتن فضای ذخیره خودداری کنید

بیشتر افراد وسایل زیادی در آشپزخانه خود دارند و برخی از آنها مانند میکسر و پردازنده های مواد غذایی به شکل عجیب و غریب فضا می گیرند. ممکن است فضای شما بسیار محدود باشد ، اشتباه می تواند شامل درنظر گرفتن فضای کم برای کابینت ها باشد. اگر آشپزخانه کوچکی دارید ، استفاده از کابینت های بلند یا ایستاده می تواند به کاربردی تر کردن آشپزخانه شما کمک کند. از نورپردازی و فضای سبز روی قالب نیز می توان برای کشیدن چشم به سمت بالا استفاده کرد.

مقدار صفحه کابینت یا کانتر مناسب برای کارکردن

هنگامی که شکایات مربوط به طراحی آشپزخانه را می شنوید ، یکی از رایج ترین آنها کمبود فضای کار است. انواع اتفاق ها روی پیشخوان اتفاق می افتد و بسیاری از لوازم در آن واقع شده اند. این بدان معناست که داشتن فضای اضافی یکی از بهترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. با اضافه کردن یک نوار صبحانه یا جزیره ای به آشپزخانه به شکل L می توانید اشپزخانه خود را متحول کنید.

به نورپردازی خود توجه کنید

برای لذت بردن از یک آشپزخانه کاربردی ، داشتن نورپردازی مناسب بسیار ضروری است. این شامل روشنایی عمومی برای روشن نگه داشتن فضا و همچنین لهجه و روشنایی کار می باشد. مناطق مختلف کار در آشپزخانه را در نظر بگیرید و در صورت لزوم به نورپردازی نقطه ای اضافه کنید. چراغ های آویز می توانند زیبایی را بیافزایند و در عین حال از نور مورد نیاز برای انجام کارها اطمینان حاصل می کنند.

شاید زیاد در مورد طراحی آشپزخانه فکر نکنید ، اما انجام درست آن می تواند زندگی شما را بسیار راحت تر کند. حتی اگر نمی خواهید تغییرات مهمی ایجاد کنید ، گرفتن یک یا دو مورد از این نکات و اجرای آنها می تواند روشی را برای روز شما تغییر دهد. با گذشت زمان ، همیشه می توانید تغییرات دیگری ایجاد کنید.

منبع: natec

اگر سوالی دارید از ما بپرسید

پیش از خرید هر کدام از محصولات ما ، می توانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

  • تلفن : ۷۷۸۸۲۸۸۴  و ۷۷۸۷۵۳۲۶ – ۰۲۱
  • موبایل: ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲  – ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • واتساپ و تلگرام : ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲    ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اینستاگرام آجر آتریسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *