آجر در دکوراسیون داخلی

چگونه از آجر های نما (دکوراتیو , آنتیک و …) برای زیبا سازی نمای قسمتهای مختلف خانه های مان استفاده کنیم؟

دیوار خانه هایی که  نمای یکنواخت و یکدست دارند بعداز مدتی تکراری، خسته و کسل کننده بنظر خواهند رسید؛

بهترین راه حل برای دوری از این یکنواختی خسته کننده، استفاده از نمای آجری در دکوراسیون داخلی است. حتما نیاز نیست تمام دیوارهای خانه خود را با  آجر تغییر حالت بدهید، بلکه به راحتی می توانید فقط یکی از دیوارهای خانه را انتخاب کرده و شروع به تزیین آن با نمای آجری کنید.

یکی از نکات مثبت در مورد دیوارهای آجری این است که می‌توان از آن‌ها در فضاهای سنتی، مدرن، کلاسیک، معاصر، و تلفیقی استفاده کرد.

دیوارهای آجری همیشه کانون دیدی زیبا در هر قسمت از خانه ایجاد میکنند.

گرمی و نمای روستیک آجر یکی از بهترین گزینه ها برای پوشش و تزیین دیوار اتاق پذیرایی، نشیمن، اتاق خواب یا حتی اتاق غذاخوری است.

۱- طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن با دیوارهای آجری

اتاق نشیمن خانه شما می تواند بسیار متفاوت و زیبا باشد، برای این منظور می توانید یکی از دیوارهای تاثیر گذار نشیمن تان را آجری کنید

با انتخاب دیوارآجری در اتاق نشیمن، محیطی کاملا شخصی ایجاد کرده اید. برای این منظور بهتر است دیواری را که انواع قاب عکس و هنرهای تزئینی از آن آویزان است، به این طرح انتخاب کنید. البته در اتاقی که تمام دیوارها سفید هستند، یک دیوار آجری خودش به تنهایی کانون دیدی زیباست .

اگر اتاق نشیمن تان سفید است، حضور گرم آجرها می تواند به شما کمک کند تا تجربه فضایی متفاوت تر داشته باشید.


۲- اتاق خواب

دیوار آجری نمایی صمیمانه در اتاق خواب که محل استراحت و آرامش است می تواند ایجاد کند.. اغلب دیواری که تاج سر تخت به آن تکیه داده شود، دیوار اصلی اتاق خواب محسوب میشود. شما میتوانید این دیوار را به صورت آجری انتخاب کنید. با این روش علاوه بر اینکه سبکی شخصی در اتاق ایجاد کرده اید، رنگ و لعاب کلاسیکی نیز در اتاق مشهود خواهد بود.

۳- آشپزخانه

دیوارهای آجری در آشپزخانه نیز نمایی شیک و صمیمانه ایجاد میکنند. گزینه های مختلفی برای این کار وجود دارد. شما میتوانید کل دیوارها را به صورت آجری انتخاب کرده و یا فقط بخشی از دیوارها را که هیچ لوازم و اثاثیهای جلوی آنها قرار ندارد، به صورت آجری انتخاب کنید. میتوان دیوار پشت روشویی و اجاق گاز را آجری انتخاب کرد.

. به طور مثال می توانید دیواری که گاز و هود آن جا قرار گرفته است را آجر پوش کنید و با کمی نورپردازی و استفاده از روشنایی های دیواری زیبا دیواری منحصر به فرد در آشپزخانه تان داشته باشید

۴- حمام و دستشویی

البته که داشتن دیوارهای آجری در داخل حمام چندان مرسوم نیست اما شما باید همیشه با بقیه فرق داشته باشید! فقط حواستان باشد که تمام دیوارها را آجری انتخاب نکنید. دیوار پشت وان و یا پشت روشویی به شما توصیه می شود. می توانید با افزودن آینه ای بزرگ، جلوه های ویژه بصری خاصی در دکور حمام ایجاد کنید.

۵-  ستون های آجری در طراحی دکوراسیون داخلی خانه

آجر ها می توانند به وسیله ستون ها وارد دکوراسیون داخلی خانه شوند. اگر در خانه تان ستون هایی دارید که نمی دانید با آن ها چه کار گنید، یکی از پیشنهادها این است که آن را با مواد و مصالحی نظیر آجر بپوشانید.

۶- تزیین دیوار پشت تلویزیون با آجر

شاید سوال چگونه دیوار پشت تلویزیون را جذاب تر کنیم؟ ذهن شما را هم به خودش مشغول کرده باشد و اصلا شاید دلتان بخواهد تا برای دم عید چهره اتاق نشیمن و قسمتی که تلویزیون قرار می گیرد را عوض کنید، یکی از راه های خوبی که می توانید آن را انتخاب کنید آجری کردن دیوار پشت تلویزیون است.

آجر دکوراتیو ترکیبی کد : bh3004

آجر دکوراتیو کد : bh374

 

۷- آجرها، کفپوش های زیبای فضای بیرونی خانه

شما می توانید حیاط ,بالکن و حیاط خلوت خود  را جلوه ای زیبا ببخشید. برای این منظور می توانید برای کف فضاهای بیرونی خانه تان از آجرها استفاده کنید و از  گرمی رنگ های آجر لذت ببرید . این کفپوش ها می توانند جذابیت خاصی را به تراس بالکن و حیاط خلوت شما بیاورند.

۸- شومینه های آجری برای دکوراسیون داخلی منزل

جای دیگری که آجر می توانند حسابی خودنمایی کنند و جلوه زیبایی به دکوراسیون داخلی خانه ببخشند، روی شومینه ها است، درست است که شومینه ها در فصل بهار و تابستان مورد استفاده نیستند، اما می شود از آن ها به عنوان عناصر تزیینی جذاب برای دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد.

آجر آنتیک

 

۹- فرورفتگی ها و بیرون زدگی های خانه را آجر پوش کنید

اگر در دکوراسیون خانه تان قسمت هایی دارید که فرو رفته است و یا روی دیوارهای تان بنا به دلایل سازه ای بیرون زدگی هایی دیده می شود آن ها را آجر پوش کنید تا به جای یک عنصر زشت و نازیبا تبدیل به عناصر با جذابیت بصری بالا شوند.

 

۱۰-فروشگاه و مغازه

طراحی نمای مغازه و فروشگاه هایی با ظاهر شیک و لوکس قطعا چشم هر خریداری را وادار می سازد که حتی اگر خریدی هم ندارد ، فضای داخلی مغازه را ببیند .

نمای آجری مدرن یا نمای ترکیبی آجر و سنگ دو  ایده بسیار موثر و کاربردی برای زیبا و خاص نشان دادن جلوه ساختمان است.

دیوارهای آجری در نمای داخل و خارج فروشگاه ، جلوه  خاصی ایجاد می کند که به نظر همگان دلپذیر می آید.

آجر دکوراتیو سفید

۱۱- اداره

در مورد دفتر کاری و اداره، با افزودن دیوارهای اجری میتوان نمایی کاملا دوستانه و غیر رسمی ایجاد کرد. بهتر است در چنین مواردی تمام دیوارهای دفتر کاری خود را آجر انتخاب کنید.

آجر دکوراتیو کد : bh40

آجر دکوراتیو کد : bh10

1 دیدگاه در “آجر در دکوراسیون داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *