شومینه آجری

4.6/5 - (29 امتیاز)

طرح هایی زیبا برای استفاده از آجر دکوراتیو و آنتیک برای  شومینه آجری که باید ببینید

شومینه وسیله ای کاربردی و تزیینی از معماری و دکوراسیون داخلی خانه است که در نود و نه درصد موارد در اتاق نشیمن یا پذیرایی قرار دارد. شومینه را میتوان جزء محصولات گرمازای کلاسیک و سنتی قرار داد و یا در ظاهر سعی میشود که نمایی سنتی به فضای اتاق نشیمن بدهند. اگر جنبه کاربردی آن را کنار بگذاریم طراحی و تزیین شومینه هم از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. معمولا تمرکز روی تزیین داخل شومینه قرار داده میشود در شرایطی که دیواره های بالا و کناری شومینه نیز نقش اساسی در دیزاین آن بازی می کنند.

شومینه شما می تواند طوری  طراحی و تزئین شود تا به کانون اتاقی که در آن قرار دارد تبدیل شود. در حقیقت ، اگر برخی از ایده های این نوشته را پیاده سازی کنید ، شومینه می تواند به یک مکان اصلی در خانه تبدیل شود. صرف نظر از اینکه از این ایده ها  استفاده خواهید کرد یا نه ، از تمام خلاقیت خود استفاده کنید و آن را به طرز شگفت انگیزی تزئین کنید.

شما به سادگی می توانید با استفاده از آجر نما از قبیل آجر دکوراتیو، آجر آنتیک، آجر هلندی، آجر قزاقی، آجر سنتی و آجر نسوز  به شومینه خود زیبایی خاصی ببخشید. برای انتخاب مناسب ترین آجر نما های شومینه ، آنها را متناسب با سبک خانه و سلیقه خود انتخاب کنید.  یک شومینه آجری به اتاق نشیمن شما احساس گرما می بخشد . به دلیل اشکال و اندازه های استاندارد ، کار با آن راحت است. می تواند یک شومینه آجری را به شیوه سنتی بسازد و همچنین می تواند یک تکنیک خلاق و مدرن را در طراحی آن بکار ببرید . اگر می خواهید در طراحی داخلی خود از آجر نما استفاده کنید  ، این روش صحیحی برای انجام آن است. حال به تصاویر زیر نگاه کنید و مطمئنا ایده ها و پیشنهاد هایی را خواهید یافت که شما را در ساخت یک شومینه آجری جذاب در خانه خودتان راهنمایی خواهد کرد.

استفاده ازشومینه به عنوان وسایل گرمایشی در دکوراسیون داخلی 

  • اگرچه این روزها با روی کار آمدن وسایل گرمایشی مدرن که رقیبان سرسختی برای شومینه‌ها که نسبت به این تکنولوژی‌ها قدیمی‌ترند، توجه افرادی به دیگر محصولات جلب می‌شود. اما تأثیر بسزایی که این وسیله محبوب در شکل ظاهری منازل و محیط می‌گذارد؛ هم چنان افراد بسیاری مشتاق استفاده از شومینه در طراحی دکور منزل خود هستند.
  • وجود یک شومینه از انواع شومینه هیزمی یا شومینه گازی در قلب خانه، باعث گرمی و ایجاد فضایی صمیمی در خانه می‌شود.
  • فضای ظاهری خانه و محلی که در آن خانواده در کنار یکدیگر وقت می‌گذرانند و خاطرات زیادی را خلق می‌کنند، بسیار مهم است.
آجر آنتیک آتریسا
  • با به کار گیری شومینه و انتخاب نوعی از آن‌که از نظر رنگ و اندازه با محیط خانه شما سازگار باشد، می‌تواند حس صفا و صمیمیت را به شما و همه افرادی که به خانه‌تان می‌آیند را القا کند. شومینه شما می‌تواند شومینه برقی یا شومینه الکلی باشد.
  • هم چنین این وسیله بسیار شیک و باکلاس است و از نظر هزینه هم فرقی با دیگر وسایل گرمایشی ندارد.
  • شومینه‌ها از بخش‌های مختلفی تشکیل می‌شوند. هر کدام از این بخش‌ها بر اساس خواسته و سلیقه و نیاز  مشتری طراحی می‌شود مثلاً میزان ارتفاع، قسمت آتشدان و طاقچه می‌تواند از جنس سنگ مرمر تراش خورده و قسمت بالایی از گچ و تزیینات و پوشش رنگی باشد و یا اینکه تمام قسمت‌ها از آجر نما ( آجر دکوراتیو، آجر هلندی، آجر نسوز، آجر آنتیک ، و… ) ساخته شده باشند.
  • هم چنین شما می‌توانید تضاد رنگی بین دیوار پشت شومینه و شومینه ایجاد کنید، این کار شومینه را برجسته نشان می‌دهد.
آجر آنتیک آتریسا
  • فراموش نکنید که رنگ و تناسب شومینه در فضای خانه بسیار تأثیرگذار است. می‌توانید از تابلوهای تزیینی، شمعدان‌های دیوار کوب، قفسه‌های توکار در دو طرف شومینه برای قرارگیری اشیا تزیینی استفاده کنید.
  • مبلمان اطراف شومینه را از نوع راحت و با پارچه‌های مقاوم انتخاب کنید، هم چنین توجه داشته باشید اگر شومینه شما سنتی است و از چوب برای گرمایش استفاده می‌کنید، رنگ دیوار های آجری و وسایل اطراف شومینه را تیره انتخاب کنید تا رنگشان تیره نشود. زیرا ممکن است در اثر احتراق چوب‌ها در طولانی مدت دوده‌های شومینه آن‌ها را کمی رنگ و رو رفته کند.

در اتاق نشیمن معمولا دو نقطه هستند که استعداد تبدیل شدن به نقطه کانونی را دارند یکی دیوار پشت میز تلویزیون است و دیگری دیوار اطراف شومینه است. سعی کنید  تا دیوار و فضای خالی اطراف شومینه را به جذاب ترین نقطه اتاق نشیمن تبدیل کنید. برای تزیین اطراف و کناره های شومینه از آجرهای دکوراتیو طرح دار و رنگی استفاده کنید. با این روش می توانید دیوار مورد نظر را از دیگر دیوارهای اتاق نشیمن یا پذیرایی متمایزکنید. آجرها را با توجه به طراحی دکوراسیون اتاق و سالن انتخاب کنید و تا دیوارها با دیگر اجزای موجود و مبلمان ، بیشترین همخوانی ممکن را داشته باشند.

کنتراست یا همان تضاد، یکی از مدرن ترین روش ها برای ایجاد جذابیت های تزیینی است. بعنوان مثال اگر دیواره های اصلی سالن خانه شما سفید رنگ باشند با آجرهای دکوراتیو سیاه رنگ که دور تا دور شومینه را پوشش داده اند می توانید روی دیوارهای سالن یک کنتراست آتشین ایجاد کنید و یکرنگی دیوارها را به چالش بکشید.

لطفا نظرات، پیشنهادات و دیدگاه خودتون رو از بخش نظرات زیر برامون ارسال کنید.

اگر سوالی دارید از ما بپرسید

پیش از خرید هر کدام از محصولات ما ، می توانید از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

  • تلفن : ۷۷۸۸۲۸۸۴  و ۷۷۸۷۵۳۲۶ – ۰۲۱
  • موبایل: ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲  – ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • واتساپ و تلگرام : ۰۹۱۲۶۲۲۶۷۹۲    ۰۹۱۲۵۵۷۴۶۷۵
  • ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

اینستاگرام آجر آتریسا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *